Вчителі відділу:
Вороніна Наталія Євгенівна
вчитель музично-теоретичних дисциплін
Бузанова Інна Миколаївна
вчитель вищої категорії музичного мистецтва
Гетьман Ганна Григорівна
кандидат мистецтвознавства, вчитель музично-теоретичних дисциплін
Музично-теоретичні дисципліни є необхідною базою для виховання та професійного зростання музиканта. Завданням предмету «Сольфеджіо» є розвиток музичного слуху, спрямованого на вивчення окремих елементів музичної мови, удосконалення аналітичного мислення, розвиток музичної пам'яті та творчих здібностей учнів. Предмет «Гармонія», який вивчається в середніх та старших класах, спрямований на формування логіки музичного мислення, розвиток гармонічного слуху учнів та вдосконалення практичних навичок, отриманих на уроках сольфеджіо. Курс «Музичної літератури» передбачає виховання художньо-естетичного смаку учнів, вивчення кращих творів українських, російських та зарубіжних композиторів у контексті історичної епохи та стильового напрямку. Мета предмету «Композиція, основи імпровізації» - розвиток творчого потенціалу учнів. Цей предмет має факультативний характер, тому учні мають можливість працювати з учителем індивідуально. Учні вчаться створювати музику в різних стилях, жанрах та музичних формах, а також вивчають комп'ютерні програми набору нотного тексту. Музично-теоретичні дисципліни є необхідною базою для виховання та професійного зростання музиканта. У минулому навчальному році силами учнів та вчителів-теоретиків було створено збірку творів учнів класу «Композиція, імпровізація» під назвою «Музична мозаїка», в яку увійшли кращі зразки учнівських творів за минулі роки. Презентація цієї збірки відбулася під час Звітного концерту класу наприкінці року. Мета предмету «Музичне мистецтво» (для учнів образотворчого, театрального, хореографічного відділень) - збагачення емоційно-естетичного досвіду, особистісний розвиток учнів, формування ціннісних орієнтацій та потреби в творчій самореалізації й духовно-естетичному вдосконаленню. Щороку вчителі-теоретики та учні музичного відділення працюють над створенням та проведенням "Музичних абонементів"
- творчих музично-літературних зустрічей, які допомагають зацікавити дітей музичним мистецтвом, розширити їх світогляд та залучити до «живого» виконання кращих зразків світової інструментальної та вокальної музики.
Кращі учні музичного відділення щорічно беруть участь в обласній олімпіаді з музично-теоретичних дисциплін у рамках конкурсу «Херсонський первоцвіт» та займають призові місця: