"Про затвердження Державного стандарту початкової освіти" (Постанова КМУ від 21 лютого 2018 р. № 87)
Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ
№ 688 від 24.07.2019
№ 898 від 30.09.2020
Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
№ 972 від 30.08.2022
У НУШ табель навчальних досягнень замінили на свідоцтво навчальних досягнень. Табель був документом щодо підсумкового оцінювання. А от свідоцтво навчальних досягнень є документом щодо двох видів оцінювання: формувального оцінювання особистісних досягнень і підсумкового оцінювання навчальних результатів.
Опанування учнями мистецтва в початковій школі грунтується на засадах компетентнісного, особисто-зорієнтованого, діяльнісного, ігрового, інтегративного підходів.
Реалізація поставленої мети здійснюється за змістовими лініями:
Алгоритм спільної з учнями розробки критеріїв
1. Оголошення теми уроку.
2. Визначення цілей діяльності.
3. Спрямування діяльності учнів на вироблення 2–3 критеріїв, за якими оцінюватиметься робота на уроці.
4. Запис на дошці критеріїв, запропонованих учнями.
5. Вибір пріоритетних критеріїв та розміщення їх за ступенем важливості.
6. Здійснення зворотного зв’язку з метою переконатися чи правильно учні зрозуміли критерії оцінювання.
Рефлексія діяльності
Мета – підвищення ефективності навчальної діяльності, оптимізація навчального процесу.
«Сигнали», «Долоньки», «Світлофор»,
«Драбина успіху», «Дерево успіху»,
«Плюс – мінус»
Рефлексія змісту навчальної діяльності
Мета – підвищення ефективності навчальної діяльності, оптимізація навчального процесу.
Прийоми:
«Рефлексивний екран»
«Відкриті відповіді»
«Зірочки»
«Рефлексивна мішень»
«Кошик ідей»
Самооцінювання
Принципи організації :
• учнівське самооцінювання передує оцінюванню роботи вчителем;
• учитель оцінює діяльність учня за тими самими критеріями за якими проводилось самооцінювання учня;
• учитель не тільки пропонує учням листи самооцінки, а й розробляє їх разом з учнями;
• використовуються різноманітні форми оцінювання: картки, листи самооцінки, щоденники досягнень, портфоліо тощо
Взаємооцінювання
Перелік сталих словосполучень, які можна вживати під час взаємооцінювання
• Дозволь дати тобі пораду...
• Якщо ти хочеш послухати мою пораду, то...
• Я б тобі порадила...
• На жаль, мушу тобі сказати, що...
• Мені дуже приємно тобі сказати, що...
• Якщо ти постараєшся, у тебе вийде ще краще.
Для цього зверни увагу на...