

Зразковий художній колектив системи Міністерства освіти і науки України — театр ляльок «Промінець» Херсонського Таврійського ліцею Херсонської міської ради був створений у 2002 році. За час свого існування він став справжньою творчою лабораторією дитячої фантазії, школою духовного розвитку, майстернею добрих емоцій.
Першими керівниками театру були Анжеліка Мельник, Наталя Мельник, Ольга Кабакович, Людмила Митрофаненко. Їхня наполеглива праця заклала основи творчої системи, яка поєднує педагогічну майстерність, психологічну чуйність і глибоку любов до театру.

Нині творчий колектив очолюють Олександр Андрієнко та Ольга Кабакович, які продовжують і примножують найкращі традиції «Промінця», спрямовуючи діяльність на формування креативної особистості кожного учасника.

Процес навчальних занять у колективі побудований на розвивальних методиках і являє собою цілісну систему творчих ігор, етюдів, тренінгів, спрямованих на розвиток креативності, уяви, емоційності та комунікативних навичок дітей. Заняття проходять у емоційно насиченій атмосфері, що стимулює учнів до відкриття власного потенціалу. Основою роботи є індивідуальний підхід, повага до особистості, віра у здібності кожного вихованця.
Методика роботи спрямована на:



Театр ляльок «Промінець» працює за театральним напрямом та напрямом естрадної ляльки.
У постійному репертуарі колективу:
вистави на фланелеграфі:
До складу творчого колективу входять учні 4–6 класів Херсонського Таврійського ліцею.

Під час навчання діти опановують практичні навички ляльководіння:
Самостійна робота вихованців передбачає: читання п’єс, роботу з роллю; пошук інформації про авторів і героїв; створення ляльок і декорацій; добір музичного супроводу; вдосконалення техніки керування лялькою.
Події останніх років змусили педагогів і вихованців адаптуватися до дистанційного та змішаного формату навчання. Керівники театру — Андрієнко Олександр Петрович і Кабакович Ольга Володимирівна — розробили нові підходи до роботи, використовуючи цифрові платформи й онлайн-заняття.
Особливу увагу приділено психо-емоційній підтримці учнів. На заняттях з «Постановки лялькової вистави» застосовуються:
дихальна та артикуляційна гімнастика;
вправи на зняття напруги й тривожності;
тренінги на розвиток упевненості, уяви, віри у власні сили.
Ефективною методикою стала казкотерапія, що допомагає дітям інтегруватися у колектив, відновити внутрішню рівновагу, відчути радість творчості навіть у складних умовах сьогодення.
Під час дистанційного навчання упроваджено формат малих сценічних форм — етюдів, мініатюр, літературно-музичних композицій. Учні знімають уривки вистав на телефони, а керівники здійснюють монтаж відеоробіт, створюючи спільні творчі відеопроєкти — новітній формат сучасного лялькового мистецтва.


Театр ляльок «Промінець» — це не лише мистецький колектив, а й школа творчого життя, де дитина пізнає світ через гру, образ, дію. Понад двадцять років існування — це історія пошуку, натхнення, педагогічної любові й віри у талант кожного учня. Участь у численних фестивалях, конкурсах, благодійних проєктах засвідчує високий рівень підготовки вихованців та педагогічну майстерність керівників. «Промінець» — це символ добра, творчості та світла, який і надалі осяює дитячі серця, виховуючи майбутніх митців, глядачів і просто щасливих людей
Театр ляльок ПРОМІНЕЦЬ (досягнення)
