Тренінг «Профілактика і корекція психічного вигоряння»

 

Робота психолога з педагогічним колективом включає в себе проведення корекційні-розвивальної, просвітницької роботи з учителями з метою рішення двох задач – безпосередньо профілактичної і колекційної міри по попередженню психічного вигоряння за посередництвом роботи з особистісними якостями і налагодження соціально-психологічного клімату у колективі.

Хід заняття:

Вступна частина.

1. Вправа-привітання «Комплімент із плюсом». пропонується привітатися один з одним, адресуючи комусь з присутніх колег комплімент. Людина, яка отримала комплімент, відповідає «Дякую, я знаю, що я така…» і додає від себе ще якості своєї особистості, якими вона наділені «а ще я…».

Мета: згуртування, створення атмосфери групової довіри і прийняття.

 

2. Вправа «Контракт». Встановлення правил, яких дотримуються учасники заняття. Активне обговорення групи принципів тренінгової роботи, які запропоновані на інформаційних листах.

Мета: напрацювання правил групової роботи.

3. Розминка. Вправа – гра «Бджоли і змії».

Мета: сприяти напрацюванню стратегії співробітництва.

Учасники діляться на 2 команди, одна з яких – бджоли, інша – змії. кожна команда обирає свого короля.

Обидва королі виходять з кімнати, у цей час ховається два предмети, які королі повинні знайти у кімнаті: бджолиний король повинен знайти мед – губку, король змій – ящірку – маркер. Як тільки королі повертаються до кімнати, їх команди активно допомагають їм знайти схований предмет: бджоли жужжать, змії – шиплять. Чим ближче король підходить до предмету, який має знайти, тим голосніше команда випромінює відповідний звук. Складність гри у тому, що дві команди допомагають своїм королям одночасно, перешкоджаючи одна одній у пошуках.

Правило: під час гри ніхто не повинен що-небудь промовляти, чи використовувати жести, міміку чи підказки для свого «короля».

Питання для обговорення:

- Як ви себе почували у ролі короля?

- Ваша група добре вам допомагала?

- Як члени команди взаємодіяли один з одним?

4. Основний зміст заняття.

а) сукупність психотренінгових вправ і прийомів, спрямованих на вирішення задач даного заняття.

- Вправа-обговорення. Пропонується для загального обговорення слова відомого американського психолога А. Маслоу: «Це дивовижне і парадоксальне відчуття взаємної любові людини до її справи… Людина і праця в таких випадках підходять один одному, як ключ до замка, як замок до ключа; вони відкликаються один до одного, як струна фортепіано відкликається на чистий тон голосу, як спів зливається з музикою у вищій гармонії».

  • Вправа «Вавилонська башта».

Усім учасникам дається спільне завдання: сумісно намалювати башту. При цьому кожному учаснику суворо конфіденційно пропонується індивідуальне завдання. Ігроки, виконуючи спільне завдання, зобов’язані, нікому не показувати і не називати індивідуальних завдань, зробити усе для того, аби завдання були виконані.

Питання для обговорення:

- Чи складно було виконувати завдання?

- Які способи дій ви використовували, аби виконати завдання?

- Вправа – діагностична процедура «Картування системи підтримки».

Мета: визначити основні уявлення учасників тренінгу про можливості створення системи соціально-психологічної підтримки у колективі.

Кожному учаснику пропонується на окремому листі паперу накреслити індивідуальну карту системи робочої підтримки. по центру аркуша розміщується символ, або картинка, що позначає самого себе. Потім довкола неї за допомогою символів і картинок чи слів, позначаються усі речі і усі люди, які підтримують у роботі: це можуть бути книги, які-небуть заходи, колеги, керівництво і т.д. Відобразіть природу ваших зв’язків з цими елементами підтримки на папері: розташуйте їх близько чи далеко від вас.

Питання для рефлексії:

- Усвідомте отриману схему. Що в ній вас влаштовує? Що б ви хотіли змінити і чому?

  • Вправа «Проект системи підтримки у колективі».

Учасникам пропонується записати на аркуші паперу те, чого б вони хотіли (якого роду підтримку) від членів свого колективу.

Визначення радника: визначення людини від учасників тренінгу, яка користується довірою решти і наділяється правом представити проектну роботу учасників тренінгу.

Радник представляє проект системи підтримки у колективі.

Учасники по колу позначають на малюнку три речі, які є головними у цій системі підтримки у колективі. За підсумками визначається що є найголовнішими речами у системі підтримки у колективі учасників тренінгу.

б) Інформування присутніх учителів про поняття соціально-психологічного клімату у колективі, про його зв'язок і роль у попередження і корекції психічного вигоряння.

5. Рефлексія. Підведення підсумків.

Вправа «Що я майже забув».

Інструкція: «перш ніж розійтися, хотілося б надати вам можливість проговорити те, що ви не встигли озвучити у ході заняття. Сядьте зручніше. Заплющте очі. Уявіть собі, що ви повертаєтесь додому і по дорозі додому пригадуєте нашу сумісну працю… У голові проносяться обличчя учасників, пережиті ситуації, і раптово ви усвідомлюєте, що з якоїсь причини не зробили чи не сказали щось важливе. Ви жалкуєте про це…

Тепер розплющте очі. У вас є можливість проговорити і зробити те, чого ви не встигли раніше».

Учасники висловлюються по колу.

В результаті проведення тренінгу оптимізувався соціально-психологічний клімат у колективі, сформувалась групова згуртованість, спрацьованість, взаємна підтримка.

Афіша Афіша
06 Вересня
В ліцеї є вакансія вчителя фізики з педагогічним навантаженням 14 год. та вчителя інформатики з педагогічним наванженням 8 год.
27 Серпня
Гаряча лінія Управління освіти херсонської міської ради з питань якості та організації харчування у закладах освіти міста!
26 Серпня

Як знизити ризик інфікування короновірусом?

ФОТОГАЛЕРЕЯ ФОТОГАЛЕРЕЯ
ВIДЕОГАЛЕРЕЯ ВIДЕОГАЛЕРЕЯ
ГОЛОСУВАННЯ
Для чого я йду (моя дитина йде) у ліцей мистецтв?
ГОСТЬОВАГОСТЬОВА
Тетяна Іванівна
Доброго дня! Дуже приємно нарешті вийти на навчання. Дитина прийшла додому рада, із задоволенням розповідала про оновлення ліцею. Весь вечір розповідала про те, який гарний хол оформили, яке все яскра…
Валерія
Дуже дякую адміністрації та вчителям ліцею за все те, що ви робите для наших діточок. Діти більшість часу проводять саме в ліцеї, і хто як не ви, найбільше уваги приділяєте дітям, навчаєте та розвиває…
Ольга
Доброго дня! Всі пишуть про навчання та виховання, а я напишу про їдальню. Мій син з'їдає все і каже, що вся їжа дуже смачна. Якби не карантинні обмеження, сама б прийшла на обід. Дякую співробітник…
Тетяна
Дуже пишаюсь тим, що, є випускницею ліцею! Моя донька також навчається тут, бо, на думку нашої родини, це найкращий навчальний заклад у нашому місті. Діти мають можливість всебічно розвиватися як особ…
Сергій
Добрий день! Мій син навчається на хореоргафічному відділені. Дуже дякую вчителям за можливість самореалізації моєї дитини. Ліцей - найкращий!
всі відгуки
Вгору