Голові Херсонського відділення
Українського союзу психотерапевтів
Кудрі Оксані Іванівні
практичного психолога ХТЛМ
Трянової Г.М.
Скарга
04.10.2016 року під час години спілкування було проведене обстеження 70 учнів 8МТ, 9ХО та 11-го класів, в 8 класі – тестом
«Дитячий опитувальник неврозів «ДОН» Сяднєва, Заборського, Бурцева, в 9 та 11-х класах – тестом «Виявлення суїцидального
ризику у дітей» А.Кучер, В.Костюковича.
Обстеження проведено головою ХГА психологів та психотерапевтів Г.Я.Симоновою.
За експертною оцінкою класних керівників дітям не було повідомлено мету обстеження, вони були налякані і стривожені
несподіваністю появи незнайомого дослідника (в одному класі дослідник запропонувала класному керівнику покинути дітей
під час обстеження). Це є порушенням прав дитини на безпеку, етичних вимог згідно Етичного кодексу психолога.
Обстеження проводилось російською мовою, хоча ліцей є україномовним закладом освіти. Це викликає дисонанс сприйняття,
роздвоєність сприйняття та переробки інформації, що спотворює результат та викликає перенапруження, наносить шкоду
психічному здоров’ю дітей.
Запитання тесту були пред’явлені на слух, хоча передбачено і має перевагу здорове сприйняття, чого не було зроблено дослідником.
Тестування в 9 класі. Оприлюднені в соц. мережах результати свідчать про грубе порушення принципу конфіденційності, оскільки
дітей змусили підписати своє прізвище на бланках. Якщо оприлюднені результати є достовірними, вони свідчать про типові проблеми
дітей старшого підліткового віку: пошук сенсу життя, нестійка, а часом занижена самооцінка, самоідентифікація себе в різних життєвих
ролях, вибір шляху для себе в майбутньому. Наведені цифри потребують перевірки за допомогою інших методик з боку шкільного
практичного психолога. За планом виховної роботи ліцею діагностика емоційних станів старшокласників запланована на
1 листопада 2016 року. Ця методика є надійною і рекомендована для учнів старших класів Міністерством освіти України і
управлінням освіти міста.
Тестування в 11 класі. Його результати будуть звірятися з результатами запланованої методики М.Горськой. Але об’єктивними
причинами тривожних показників проведеної методики є висока напруженість цього вікового етапу у юнаків і дівчат, велика
кількість учнів в класі, гендерний перекос, соціальна напруга в суспільстві та агресивні дії сумнівної «ініціативної» групи батьків,
які дестабілізують процес навчання та творчої діяльності учнів ліцею.
На протязі 2015 – 2016 навчального року психологічною службою та виховним відділом проведено таку роботу щодо профілактики
емоційних порушень, ризику суїциду та само ушкоджень дітей:
1. Діагностика та моніторинг емоційного порушення учнів 8-х – 11-го класів.
2. Семінар з класними керівниками.
3. Рекомендації батькам учнів.
4. Тренінги з учнями групи ризику 8-х, 9-х та 11 класів щодо цінності життя та віри в свої зусилля.
5. Індивідуальна робота з 2 ученицями 10 класу, 3 уч. – 9-х класів, 1 уч. – 7 класів щодо подолання прагнення само ушкоджень, долання стресів.
Цей же алгоритм запланований і на цей навчальний рік. Батьки учнів одержують інформацію щодо їхніх обов’язків опікуватись психічним
здоров’ям своїх дітей та правом звертатись по допомогу до фахівців в сфері психології, в тому числі і медичної допомоги від медичних психологів.
Херсонський Таврійський ліцей мистецтв – унікальний навчальний заклад, який дає путівку в життя неповторним, творчим в різних сферах
мистецтва дітям. Свої таланти діти реалізують в 16 творчих колективах, які мають звання «Зразковий» та «Народний».
Статистикою міського управління освіти за 25 років життя ліцею не зафіксовано жодного протиправного вчинку його вихованців.
Вважаю, що голова ХГА психологів і психотерапевтів Симонової Г.Я. взаємодія з громадською організацією ГБР має на меті негативний
резонанс, а публікація в соціальних мережах плямує досягнення педагогів, батьків та учнів ліцею.
27.10.2016р. Практичний психолог ХТЛМ
Г.М.Трянова